2010. július 3., szombat

Pilisborosjenő II.

-

Ha végképp elakadok egy növény azonosításában, de akkor is, ha bizonytalan vagyok, a „Milyen növény?”c. fórumon szoktam kérdezősködni.
Megmutattam az előző bejegyzésben feltett peremizst, de kiderült, a virágcsészéről és a leveléről is kellene kép.
Ma reggel szép szűrt fények voltak, visszamentem Pilisborosjenőre, és megcsináltam a felvételeket.





Most már egyértelmű: fűzlevelű peremizs


A szép fényekben, úgy érzem, most jobb felvételeket készítettem a borzas lenről:









Beljebb mentem az erdőbe is, íme egy részlet:







Ott találtam a sátoros margitvirágot:








Ilyen a levele:








A jó fények mellett szinte világított a bérci here:









A fák alatt bújt meg a borsfű:









Visszafelé, már a mezőn, szelíden bólogatott a szellőben a bunkós hagyma:

6 megjegyzés:

Cigany Roxana írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
mobé írta...

Örülök, ha tetszenek a képeim.

Nem értem, mitől kellene félnem a természetben, az erdőben. Sem gonosz boszorkánnyal, sem farkassal nem találkoztam eddig. No jó, szúnyog az van mostanában jócskán.

Cigany Roxana írta...

UI.
SEMMI NEM SZEBB A VIRÁGOKNÁL,A NÖVÉNYEKNÉL!
REMÉLEM NEM BÁNOD,HOGY EGY JOBBIK SZIMPATIZÁNSNAK IS ÖRÖMET SZEREZNEK A FOTÓID...
A TERMÉSZET NEM POLITIZÁL...
EZÉRT IS SAJNÁLTAM ANNYIRA ANNAK IDEJÉN,HOGY HOGY A TULIPÁN ÉS A SZEGFŰ POLITIKAI SZIMBÓLUMMÁ VÁLT...
SAJNOS NINCS OLYAN,HOGY VIRÁGOK ÜGYVÉDJE.
HA LETT VOLNA,BIZTOSAN PERESKEDETT VOLNA A TULIPÁNOK ÉS A SZEGFŰK NEVÉBEN:)

Cigany Roxana írta...

SZIA,
azt hittem nem akarsz válaszolni,hogy kellemetlen,hogy írtam,ezért töröltem az első üzenetet...NEM CSAK TETSZENEK A KÉPEID,hanem
el vagyok ragadtatva a fotóidtól!!!!
most is csak azért jöttem ide,mert eléggé kiborított egy messze NEM VIRÁG:)))
megnyugszom itt nálad a virágoktól...
azért kellene félned az erdőben,mert olvastam,hogy a börzsönyben és a budai hegyekben is kutyák és rossz emberek támadtak meg kirándulókat.
ez elég félelmetes.régen nem történtek ilyen dolgok.
olvastam azt is,hogy ezek a kidobott elvadult kutyák az erdőben élő hajléktalanokat is megtámadták.
lásd be,hogy ezek azért többek a szúnyogoknál...

mobé írta...

1. Örömet szerezni, szerintem az egyik legjobb dolog a világon.
2. Én sem szeretem, hogy a politika mindenhová beszüremlik, hogy a valamely oldal iránti elkötelezettség elválaszt és címkéz embereket. Szerintem önmagunk címkézése is ide vezet.
Nem szeretem viszont az általánosító előítéleteket sem.
3. Nem értem, miért törölted az első kommentedet. Így most már két dolgot nem értek ...

Cigany Roxana írta...

MEGÍRTAM,HOGY MIÉRT TÖRÖLTEM... :)