2011. március 26., szombat

Pilisben, a Nagy-Kevély felé

*


Egy megszokott tekergő utamra indultam Pilisborosjenőről a végre tavasziasra forduló időben. Pár lépésre a Teve-szikláktól töményen mellbevágott a digitális barbárság újabb megnyilvánulása.

A sziklák felső permén virágszőnyeg: a hegyi ternye sárgállik. A tölgyesben már itt is nyílik az illatos és a fehér ibolya. A bársonyos tüdőfű bimbós és nyíló változatban is megjelent.

Feljebb, a dolomit sziklák között, a Nagy-Kevélyi kőfülke mellett a morzsalékos meredélyen, majd később a felette, a sziklák hasadékában is nyújtózik a fény felé a közönséges dercevirág. Vállaltam némi kockázatot, amikor vállamon a fotóstáskával, kezemben az állvánnyal a kőfülke mellett felmásztam a sziklák tetejére, de megérte. A dolomitsziklák morzsalékos tövében itt is találtam hegyi ternyét.

Jó kis séta volt, csak azokat a monitorokat tudnám feledni.

Nem sikerült igazán látványos képeket készítenem, de végre tavasz van!


Tájkép



Tevesziklák




Hegyi ternye


Fehér ibolya




Bársonyos tüdőfű




Közönséges dercevirág


Hegyi ternye



*

2 megjegyzés:

dr.Ferenczy Tiborné (cipruska) írta...

Gyönyörűek a kora tavaszi képeid. Rémesek azok a monitorok ott, nem értem a dolog lényegét, miért cipeli fel oda bárki?

mobé írta...

...már nagyon vártam tavaszi csatangolásokat ...