2011. május 8., vasárnap

Ócsa, láperdő

*


Pénteken, május 6-án kellemes idő kínálkozott kimenekülni a városból. Túlságosan éles volt ugyan a fény, de legalább majdnem szélcsend volt, a szél a növények makrofotózását ugyanis igencsak megnehezíti. Ócsa mellé, a Selyemrét felé vezető tanösvény melletti láperdőbe mentem, és nem csalódtam. Ilyenkor sajnálom, hogy nem ismerem a madarakat, fantasztikus koncert fogadott. (Sajnos a szúnyogok is erőteljesen működtek már.)

Beljebb szépen sárgállott már a mocsári nőszirom. Az előző bejegyzésbe tettem fel az itt készült képek egy részét.


Minden évben fényképezem valahol a fekete nadálytőt (Symphytum officinale), most sem tudtam csak úgy elmenni mellettük.

Némelyik képre érdemes rákattintani.







Az út mellett most kezdett virágozni a kányabangita (Viburnum opulus).






Az erdőből kiérve, bal oldalt szántás, jobbra nedves rét. Itt találkoztam a szeplőlapuval (Cerinthe minor).





Visszafelé, bent, a láperdő vízzel borított részén megláttam, és megpróbáltam megközelíteni a kiterjedt mocsári békaliliom mezőket (Hottonia palustris). Arra nem voltam felkészülve, hogy térdig vízben gázoljak, így egy kidőlt fa ágain egyensúlyozva - így is a vízbeesést kockáztatva - tudtam csak valamennyire közelebb menni. (Még április elején találkoztam itt valakivel, aki derékig érő halászcsizmában gugolt a vízben, és úgy fényképezte a gólyahírt. Akkor csendben megmosolyogtam, most viszont megértettem, és egy kicsit irigyeltem is a felszerelését.)









*

2 megjegyzés:

Olasz Sarok írta...

Édesapa,
vegyek Neked gumicsizmát?;-)

mobé írta...

:-))