2013. április 17., szerda

Tavasz az Odvas-hegyen


Az előző bejegyzésben jól kiírtam magamból az a dühöt, amit az ellenzéki pártok tehetetlenkedése vagy inkább az általuk szűken értelmezett pártérdek és a hatalomra ácsingózás váltott ki belőlem.

A mérgemet csak fokozta, hogy a pár nappal korábban írt anyagot elküldtem valahova, de egy érdekes indokkal visszautasították a közlését.
Na, akkor ki a városból, egyébként is végre kisütött a nap – ami fényképezés szempontjából ugyan nem előny – de gyerünk a szabadba!
Jó hely Budaörsön az Odvas-hegy, ilyenkor tavasz elején egyébként is szeretek ide kimenni. Elsősorban a fekete kökörcsineket (Pulsatilla nigricans) akartam megnézni, de a felfelé vezető ösvény mellett, ahol máskor sok bólogat, most csak friss ásásnyomok sorakoztak. Csak egy viszonylag eldugott helyen találtam néhány tövet.

Feljebb még csak a leveleit dugta ki a földből, de a hegy alján előbújt egy tő korán ébredő apró nőszirom (Iris pumila), a dolomit sziklák között jól érzi magát a hegyi ternye (Alyssum montanum).
Az északi oldalon még találtam megbújva pár tő leánykökörcsint (Pulsatilla grandis) és persze már élénken virít mindenütt a tavaszi hérics (Adonis vernalis). Itt, a sziklák között a sziklagyepen jól érzi magát a fehér varjúháj (Sedum album).
Visszafelé még egyszer megcsodáltam a fekete kökörcsint (Pulsatilla nigricans), és most egy kicsit másképp fényképeztem le.



(Katt a képre + F11)

 






 


 







 
  












Nincsenek megjegyzések: