2010. augusztus 2., hétfő

Füvészkert

*

Tegnap kimentem a Füvészkertbe.
Pár napja adták át egy fejlesztés első ütemeként az eddigi felújítást. Hát, nem az én ízlésemnek való, amit láttam. Nem vagyok egy botanász, én úgy gondolom, a bemutatott növényeket valamennyire a természetes közegükkel vagy legalább azt megközelítő módon kellene láttatni. (Ez az ELTE Botanikus Kertje.) Itt most minden csupa járólap, műkő. Túltengenek a kerti virágok és az egzotikus növények. Szép délszaki vízivirágokat és kaktuszokat bámul a közönség. A kertnek azt a részét, ahol az egyes magyar tájegységek növényeit láthattuk még tavasszal is, most felveri a gaz. Ezt a fejlesztés nem érintette, de a törődés sem.


Szóval elég lehangoló. A természetességnek, a természet szabadságának lassan már a látszata is eltűnik. Mint az állatkertben, egy valamilyen elképzelés szerinti szigorú keretbe, ketrecbe kerül lassan minden, mint a falakon kívül is. Persze, vannak, akik így szeretik látni a világot. Ha rács mögött, csak szabályozottan létezhet, abból nem lehet baj.

Ezentúl inkább a Pilisben, a Börzsönyben, a Mátrában kószálok.

Hogy a falakon kívül mi újság? Lásd: http://www.es.hu/index.php?view=doc;26392

No, azért néhány kép is:
























*

1 megjegyzés:

Olasz Sarok írta...

Papsika!
Elolvastam a cikket - sajnos nekem pont ezek a gondjaim...:(