2010. augusztus 11., szerda

Prédikálószék

*


Egy jó kis túra a Pilisben, a tervezett útvonal: Dömös – Vadállókövek – Prédikálószék – Királykút – Szőke forrás völgye – Dömös.
Az út eleje emberpróbáló volt, nagyjából egy km-en kellett kb. 600 méter szintkülönbséget leküzdeni, de megérte a fáradtságot, íme a kötelező kép a Prédikálószékről:







Előtte, még a Vadállókövek alatti sziklás, görgeteges rész mellett találtam a háromszínű árvácskát:





A Vadállókövek sziklái között sárga kövirózsa:



Az egyik megközelíthetetlen kiszögellésben virágzó, de már lassan elnyíló példány is kapaszkodott:






Úton, útfélen, mindenfelé nyílt a szurokfű:






A túra ötletét az adta, hogy az előző hétvégén Gigiék felfedezték a környéken a fekete zászpát, amit még nem ismertem, és kíváncsi voltam rá. Sikerült is szép példányokkal találkozni, csak az volt nehéz, hogy a teljes szélcsend ellenére, szemmel alig látható módon, de a legkisebb légmozgásra is bemozdultak, ami a közeli felvételeket nagyon megnehezítette:











Sok gomba is volt útközben:




Nemezes tinóru





Óriás csiperke





Rozsdásszárú fülőke







Ízletes tőkegomba


*

1 megjegyzés:

- írta...

Napok óta nézegettem a fotókat és látva a gyönyörű képeket,nagyon vágyom +tenni ezt a túrát...
Megnyugtató,hogy vannak változatlan dolgok...mint a virágok,vagy a kilátás onnan,a magasból a folyóval...
ha egy virág nevét kimondom,akkor mindig pontosan ugyan az a kép villan be a fejembe és nem egy másiké...így értem a változatlanság nyugalmát.az emberek változnak,arcot,nevet,címet cserélnek...
a változatlanság nagyon is tud boldogítani pláne zűrös időkben...
a virágok változatos változatlansága olyan fontos dolog,amibe +lehet kapaszkodni...
ma kimondottan szükségem volt arra,hogy lássam ezeket a képeket.nincs jó napom.a növények a tájképek +nyugtatnak.mellettük a rossz dolgok eltörpülnek.legalábbis egy időre.szép nagy túrát tettél.az első kilométer nehézsége azért kicsit ijesztő.talán csak sportembereknek való.a Dunát így ilyen szögből még sosem láttam.érdekes volt...a gombát pedig szeretem:) már az illata is csupa erdő...
pár hete,vagy napja?nem is tudom már, akartam neked írni a lótuszok miatt,de nem sikerült,remélem most ez az üzenetem átmegy.