2010. szeptember 15., szerda

Pilis, Lajosforrás környéke

*


Úgy tűnik, idén csak ízelítőt kapunk a vénasszonyok nyarából.
Az egyik, kellemesnek ígérkező nap jártam egyet a Lajosforrás alatt. Az erdő szélén és a tölgyek között érdemes volt keresgélni.




Hatsoros varjúháj



A galambgombának sok fajtája van, még a hozzáértők sem tudják mindig egyértelműen beazonosítani. Ez is egy a sok közül:








Egy másik galambgomba:







A bokrok tövében találtam a csoportos tuskógombát:







Egy tölgyfa tövében nőtt a bimbós pöfeteg:







Nem messze tőle cseperedett a sárga érdestinóru:







Itt találtam a feketésvörös galambgombát:










Még azért vannak virágok is.





Borsfű




Nem akartam hinni a szememnek, a fák félárnyékában másodvirágzását éli az erdei ibolya:










Még virágzik a közönséges ínfű:







Egy ösvény kellős közepén találtam ezt a nagyőzlábgombát:







Ez egy valamilyen tejelőgomba:







Valami miatt deformálódott az árvégű fülőke:







Ilyen a karcsú nagyőzlábgomba:







Az egyik tölgy oldalán nőtt ez a valamilyen tapló:







Ez már nem a Pilis: ma a boltba menet, itt, a panelrengetegben, egy ház tövében láttam meg ezt a csiperkét. Ennek is igen sok fajtája van, ez nem ehető:




*

2 megjegyzés:

--- írta...

szia, kiránduló.
megint nagyon érdekesek és szépek a fotóid. szoktam ám bámulni őket. nagyon jó hangulatuk van. ezek a növény-portrék igen emberiek. és különösen pózolnak neked:)) pláne a gombák. szoktam azt játszani, hogy címet adok a fotóidnak és van, hogy egy mese kerekedik ki belőle, jó játék, és a szememnek is jó látvány. a lajosforrás az tulajdonképpen egy betonba zárt csap egy kiránduló helyen? nem voltunk még ott, de bepótoljuk ha lesz idő.-
az a "valamilyen tapló" olyan, mint modern szenteltvíztartó. egy csoda, hogy te miket látsz meg! az ibolya szerintem rád várt, akart emlékbe egy fotót a következő újjászületésig. képzeld én már februárban is láttam a börzsönyben egy kis faluban virágozni ibolyát. hogy a panelházak tövében gombát láttál már meg sem lepett, a múltkor olvastam, hogy egy lakótelep füvén erdei szamócák nőttek csak úgy maguktól. aranyos az a két gomba összebújva a betonházak között a "társak" címet adtam neki. nem tudtam, hogy szexképeket is csinálsz:))) az érdestinoru rendkívül erotikus:) a nagyőzlábgomba olyan mintha a földgömb negatívja lenne, rendkívül érdekes...szép a varjúháj is és persze a galambgomba is. tényleg megnyugszom a képeidet nézegetve. köszi. élmény volt ez is, de hát mindig az:)

mobé írta...

Kedves Almácska! Úgy van, ahogy mondod, a Lajosforrás egy kiépített kirándulóhely parkolóval, turistaházzal és tömeggel: http://wiki.utikonyvem.hu/hu/index.php?title=Lajosforr%C3%A1s_%28Szentendre%29
Nem is szoktam odáig felmenni, az erdőben a csendet, az elmélyülést szeretem.
Örülök, ha tetszenek a képeim. Azért készülnek, mert szeretném, ha minél többen megértenék, az erdő, a természet az ilyen apró részletekből áll. Miként az egész valóságunk is. Hajlamosak vagyunk ugyanis felszínes benyomások alapján kész és megdönthetetlen véleményt nyilvánítani, ahelyett, hogy a részleteket, az összetevőket megvizsgálnánk ...